1.2Reproduir el moviment

Icona iDevice Reproduir el moviment
Captar l'instant fotogràfic no queda molt lluny de descompondre el moviment en imatges successives. Les primeres experiències es van inspirar en els treballs d'Edward Muybridge, que investigava científicament el moviment d'animals realitzant fotografies. I en els d'E.J. Marley, que inventa un "fusell" fotogràfic capaç de captar el moviment
Les experiències que condueixen a la creació d'imatges en moviment es basen en el fenomen de la persistència retiniana. Consisteix en que la imatge, una vegada formada en la retina, es queda impressionada durant un instant. Si s'aconsegueix que, per la velocitat amb que es projecten els fotogrames des d'un mitjà mecànic, la imatge anterior encara no s'hagi "esborrat" de la retina quan l'ull percep la següent, tindrem una il·lusió de moviment, orígen de la percepció cinètica. Els primers invents relacionats amb aquest fenòmen van ser el Thaumatrop, fenaquitoscopi, el zoòtrop i el praxinoscopi.
Els resultats no van ser definitius, però van seguir evolucionant fins que els invents dels germans Lumiére i Thomas Alva Edison van donar lloc a la primera experiència cinematogràfica. El QUINETOSCOPI era un aparell que portava una bobina que reproduïa una película. La projecció d'aquesta película tenia lloc en una cabina en la qual només hi cabia una persona. Van ser els germans Lumière els que van crear el cinematògraf (1895), aparell format d'una càmara sobre tripode que permet enregistrar imatges en fotogrames seqüenciats sobre una pel·licula.
La primera película de ciència ficció es va projectar al 1902 " viatge a la lluna" de George Méliés  D'aquesta manera, ja des dels orígens del cinema, concebem dos gèneres principals: la representació documental de la realitat i la maniulació de la veritat o ficció